تبلیغات 24 | آگهی و تبلیغات اینترنتی رایگان



طب در تمام ادوار تاریخ زندگی بشر، با او همراه بوده است. همچنان که درد و رنج جزئی از زندگی بشر است، پس او همواره به دنبال راه علاج گشته و می گردد. در ایران، یونان، روم، آشور، کلده، مصر و تمامی جهان متمدن قدیم مردم از طب اطلاعاتی داشتند و کسانی که طبابت می کردند، گاهی به صورت موبدان خدمت می کردند و این بقراط حکیم بود که توانست طب را از این شکل خرافاتی و معبدی بیرون آورد. او ثابت کرد که مرگ و زندگی بر طبق قوانین منظم جهان رخ می دهد و به علاوه مسائل اجتماعی و وجدانی خاصی نیز برای طبیب معین نموده است که گواه آن «سوگند نامه بقراط» است.

 

 

 سنگ کلیه ومثانه و کیسه صفرا

 

 

مصرف دم‌کرده چایی برای کسانی که مبتلا به سنگ کلیه از نوع اوکسالات هستند مضر است .

 

در مورد سنگ کلیه و سنگ مثانه 100 گرم از برگ درخت گلابی و پوست سیب درختی را که  خشک شده و به اندازه مساوی با یکدیگر مخلوط شده است دم کنید و بخورید و نتایج مفیدی خواهد بخشید.

 

خوردن خربزه در بیماری‌های سنگ کلیه و مثانه مفید، نمک، فلفل، در این موقع باید کمتر خورده شود .

 

سیبسنگ کیسه صفرا و کلیه‌ها را حل می‌کند و به اشخاصی که مبتلا هستند تجویز می‌کنند گیلوردهاوزر غذاشناسنان نامی جهان در کتاب‌های خود توصیه کرده است و همچنین دکتر  لگرن که در کنگره زسیب شناسی گفت است سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است نقش بزرگی را در قسمت تغذیه بدن و معالجه بیماری‌ها به عهده دارد و انجام می‌دهد که اهمیت آن غیرقابل‌تردید می‌باشد آب سیب را  گرفته بیمار و تندرستی مصرف نمایند.

 

جوشنده کاکل ذرت به قدری موثراست که در عرض سه یا چهار روز ترشحات اداری به طور قابل توجهی افزایش یافته و نبض مرتب می‌زند این جوشانده کمترین اثر بد و یا اختلال در دستگاه هاضمه و سیستم اعصاب به وجود نمی‌آورد و حتی اگر به مقدار زیاد و در مدت طولانی جوشانده آن مصرف شود هیچ گونه ضرر و زیانی ندارد به همین علت است که با جرئت می‌توان در امراض مزمن نظیر آن را یک ماه تا شش هفته متوالی ادامه داد.

 

گیاه پیرو در مورد بیماری‌های سوزاک و ورم مثانه و سنگ و شن و کلیه و مثانه و گاز روده ها استعمال می‌شود پیرو را همین طورمی‌خورند و یا در (کلم شور) می‌ریزند و یا دم‌کرده میل می‌کنند.

 

پیاز ادرارآور قوی است و در بیماری‌هایی که مخصوصاً احتیاج به ادرار زیاد است مثل سنگ کلیه و مثانه مفید است و همچنین در ورم مثانه.

 

شاهین سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است که بافت‌های بدن را جوان می‌کند.

 

خرفه سرشار از ویتامین (ب و ث) خنک ادرارآور برای اشخاصی که مبتلا به سنگ مثانه و کلیه، سنگ کیسه صفرا می‌باشند و تجویز می‌شود.

 

آبلیمو اثرات بسزایی در معالجه سنگ کلیه دارد و سنگ‌های کلیه را در اشخاصی که مبتلا به سنگ هستند حل می‌کنند و سنگ مثانه و کلیه و پروستات را ضد عفونی می‌کند.

 

سرماخوردگی مثانه

 

جوشاندة 20 تا 25 گرم ساقه و برگ گل گاوزبان را در یک لیتر آب در مورد نفریت و سرماخوردگی مثانه تجویز می‌شود و ساقه گل آن دارای مقدار زیادی نیترات و دو پتاس می‌باشد که این ماده ادرارآور است.

 

موقع شام یک گلابی را با پوست بخورید و شب ادرار شما زیاد خواهد شد و بدین ترتیب گلابی بعد از غذا میوه ادرارآور مفیدی است.

 

 

تقویت غده های ما فوق کلیوی

ریشه شیرین‌بیان 50 گرم در یک لیتر آب پنج دقیقه بجوشانید بعدا 12 ساعت به حال خودش بگذارید تا خاک خیس بخورد سپس آب آن را بنوشید.

 

ورم کلیه

مصرف شیرینیک که برای اشخاصی که ورم کلیه پیداکرده اند تجویز می‌شود و یا شیرینک راباآب گوجه‌فرنگی و مقدار خیلی کمی سیر سالاد کنند برای کسانی که بی خواب  هستند مفید است دارای ویتامین برای (آ،ث) خنک و مسکن و روده‌ها را هم پاک می‌کند.

اسرار خوراکی‌ها

اگر صفرا وارد خون شود شاه بلوط مانند بلوط و دارای آهک طبیعی زیاد است و کمی فسفر دارد برای کسانی که صفرا در خونشان شده است و رنگ زرد دارند مفید است .

اسرار خوراکی‌ها

گوشت ماهی مضر است مگر با آبلیمو خورده شود

اشخاصی که صفراوی مزاج هستند از مصرف کاهو فواید بی‌شماری می‌آورند.

 

هویج وآرتیشو   مرهمی برای کبد و امزجه  صفراوی می‌باشد.

برگ بابا آدم هم برای خود سهمی که به رسول و مفید است.

 

کاهو آثار نیکویی در معالجه انسداد مجرای بول دارد چون مدر خیلی قوی است و دارای مواد آهن و آهک، روی، کلسیم، ید، منگنز، سدیم، فسفر و مس است بسیار مفید و انسان را تقویت می‌نماید.

 

آب لیموی تازه باید برای جلوگیری از میکرو ب خورده شود یا قرص 100 میلی گرم اسید اسکوربیک که سخت‌ترین عفونت‌های چرکی در مدت شصت روز  معالجه می‌شود تا عفونت‌های مجاری قطع گردد از خوردن ملاس خودداری شود.

 طبیب خانواده 

 

به زودی مطالب کامل خواهد شد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 11:48 | نویسنده : بهار خانوم |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.